Βένια:"Κυρία,γιατί να μην έρθει ο Θοδωρής στο Δημοτικό μαζί μας;Εμείς θα τον κάνουμε παρέα,θα τον παίζουμε και θα τον προσέχουμε"
Φώτης:"Κυρία,μην ανησυχείτε,δε θα πούμε σε κανέναν στο Δημοτικό,οτι ο Θοδωρής δε μπορεί ακόμα να γράφει και να διαβάζει καλά.Κανείς δε θα το μάθει και θα τον βοηθάμε εμείς."
Αυτά είναι δύο μόνο από τα σχόλια,των ,από 3ετίας (παιδικός σταθμός και Νηπιαγωγείο),συμμαθητών του Τεό,όταν η Νηπιαγωγός τους εχθές τους ανακοίνωσε πως ο Τεό δε θα είναι μαζί τους στο Δημοτικό.Τα 5χρονα και 6χρονα αυτά παιδάκια,χωρίς κανένας ποτέ να τους έχει εξηγήσει,τι είναι αυτισμός,κατάλαβαν τη διαφορετικότητα του Τεό και το σημαντικότερο απ' όλα,την αποδέχτηκαν.Δεν ήταν υποχρεωμένα να το κάνουν και κανείς δεν απαιτεί από αυτά τα παιδάκια να έχουν την υπομονή να συνυπάρχουν και να προσπαθούν να "καταλάβουν" τον Τεό.
Γιά εμάς αλλά και γιά τις συνοδούς του(σε παιδικό σταθμό και Νηπιαγωγείο),ήταν η μεγαλύτερη επιβράβευση και δικαίωση όλου του αγώνα που κάνουμε τα τελευταία 3 χρόνια,ώστε ο Τεό να ενταχθεί ομαλά και με επιτυχία,στην κανονική τάξη.Οταν τα ίδια τα παιδιά ,αποδέχονται και ενσωματώνουν τον Τεό στη παρέα τους,τότε γιά μένα ,έχουμε πετύχει, τους μέχρι στιγμής, στόχους μας και μας δίνει το κουράγιο και τη δύναμη να θέσουμε ακόμα υψηλότερους.
Επίσης σημαίνει πως όταν υπάρχει καλή διάθεση και σωστή συνεργασία με το εκπαιδευτικό προσωπικό,όλα είναι υλοποιήσιμα.Αφού οι Νηπιαγωγοί αποδέχτηκαν τον Τεό σαν μέλος της ομάδας και δεν τον ξεχώρισαν(συμμετείχε σε όλες τις εκδηλώσεις και παραστάσεις ενεργά),τότε το έργο της συνοδού αλλά και το δικό μας ,αυτομάτως έγινε πιό εύκολο.
Οσο γιά αυτά τα παιδάκια,ότι και να πω θα είναι λίγο.Δε ξέρω αν ο Τεό "κατανόησε" το επίτευγμά του να γίνει μέλος της ομάδας ή το πως εισπράττει την αγάπη και το χαμόγελο των συμμαθητών του.Σίγουρα όμως,το γεγονός οτι αδημονεί να πάει στο σχολείο και το οτι πάντα μνημονεύει τους συμμαθητές του κάτι θα πρέπει να μας λέει.
Τέλος αν οι "ανευθυνουπεύθυνοι" του ΚΔΑΥ,ερχόντουσαν να δουν τον Τεό στο σχολικό-κοινωνικό περιβάλλον του(όπως άλλωστε τους δίνει το δικαίωμα ο νόμος) και το πόσο πιό αυτόνομα λειτουργεί ακόμα και από κάποια "τυπικά" παιδιά σε αρκετές περιπτώσεις,ίσως τότε να μην έλεγαν με τόσο ελαφρά τη καρδία..."Ο Θοδωρής είναι γιά ειδικό σχολείο".
Βένια,Φώτη και όλους τους συμμαθητές/τριες του Τεό...ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ από εμάς και εκ μέρους του Τεό,που μπορεί να μην το λέει αλλά σίγουρα κάπου μέσα του το αισθάνεται!!!
"Σας ευχαριστώ όλους!!!"
Πέμπτη 29 Μαΐου 2008
Τα Παιδία...Ξέρει!!! (οι ανευθυνουπεύθυνοι ΝΤΕΝ ξέρει τη τύφλα τους)
Ετικέτες
ατάκες,
αυτισμός,
ειδική αγωγή,
νηπιαγωγείο,
συνοδός,
Τεό
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
17 σχόλια:
γιατι δεν το ζητατε εσεις απο το Κδαυ να παει να δει το παιδι στο σχολειο του? Οταν ο Παυλος ηταν στη Α δημοτικου , η δασκαλα της ενταξης ζητησε απο το Κδαυ να παει στο σχολειο, και απο οτι θυμαμαι περιπου μετα απο 2 εβδομαδες πηγαν απο το Κδαυ, ατυπα οπως μου ειπαν, για να δουν το παιδι και να το συμβουλεψουν τη δασκαλα.
Τους ρωτησατε αν μπορουν να πανε απο το σχολειο?
@maria maria
Και βέβαια τους το είπαμε και η απάντηση ήταν:"Εχουμε έλλειψη προσωπικού και τα ραντεβού γιά αξιλογήσεις είναι πολλά και αδυνατούμε να δούμε τα παιδιά στο χώρο τους".
τωρα οντως εχουν πολυ δουλεια, αυτο θα ηταν ευκολοτερο αν το ζητουσατε Σεπτεμβρη-Οκτωβριο, που δεν εχουν και πολυ δουλεια
@Maria -Maria
Τέτοια περίοδο τους το ζητήσαμε....φαίνεται πως κάθε ΚΔΑΥ βαράει το δικό του ζουρνά...τι να πω.Πάντως του χρόνου που θα ξανακάνει Νηπιαγωγείο ο Τεό θα τους το ζητήσουμε πάλι νωρίς και θα επειμείνουμε αυτή τη φορά.
Είναι πραγματικά συγκινητικό να βλέπεις τα παιδάκια σε αυτή την τρυφερή ηλικία που ακόμα αποδέχονται τον άλλο όπως είναι. Προφανώς δεν έχουν μάθει ότι ένας πολύ διαδεδομένος τρόπος να αντιμετωπίζεις το διαφορετικό είναι να το κάνεις πέρα!
ειναι πολυ συγκινητικο το πως μπορει να σκεφτονται και να αισθανονται τα παιδια σε αυτη την τρυφερη ηλικια πριν ακομα τα δηλητηριασουμε ολοι εμεις οι ενηλικες με την απιστευτη "λογικη" μας...οσο για τον Τεο ειναι ενα αγγελουδι και ειστε τυχεροι που τον εχετε παρολες τις δυσκολιες που αντιμετωπιζετε!να μου τον φιλησετε ξανα!!!
Τυχεροί είστε που τα άλλα παιδιά έχουν αυτή τη στάση. Δεν είναι πάντα έτσι (δυστυχώς, υπάρχουν αρκετά παιδιά που, "χάρη" στους γονείς τους, έχουν πολύ κακή στάση σε οτιδήποτε διαφορετικό, φυσικά δεν φταίνε αυτά, οι γονείς φταίνε).
Καλή επιτυχία, ό,τι καλύτερο για τον Τεό.
Κι εμείς έχουμε δυο αγοράκια που μας συμπαθούν κ παίζουνε κι ένα κοριτσάκι που μας συμπαθεί (αλλά το αγνοούμε). Θα ξαναγίνουν οι παρέες του, μην ανησυχείς-έτσι πιστεύω για μας τουλάχιστον.
Πολλές φορές κάθομαι και σκέφτομαι πόσο όμορφος και αληθιντός θα ήταν ο κόσμος μας εάν σκεφτόμασταν τόσο... απλά και...σοφά όπως αυτά τα παιδιά!
@Σοφία
Δεν είναι μόνο ο διαδεδομένος τρόπος,βασικά, είναι ο πιό εύκολος.Από εκεί και πέρα είναι θέμα οικογένειας και αρχών,το να μαθένουμε τα παιδιά μας να σέβονται το διαφορετικό και να μην το απωθούν.
@ Ανώνυμη-επώνυμη(σε μάθαμε πιά)
Οσον αφορά στο θέμα αγγελούδι ,δεσμεύομαι λίαν συντόμως να αναρτήσω σχετικό ποστ το οποίο θα συμφωνεί μαζί σου.Θα στον ματανεραιδοφιλήσουμε!!!!
@Αθανασία
Ναι είμαστε πολύ τυχεροί σε αυτό το κομμάτι.Και οι γονείς των περισσότερων παιδιών είναι καταπληκτικοί άνθρωποι και μας αγκάλιασαν από την αρχή.Ευχαριστούμε γιά τη καλή τύχη και ανταποδίδουμε!!!
@Μαριλένα
Οι παρέες σιγά σιγά θα δημιουργηθούν πάλι,δεν πολυανησυχούμε,απλά ήταν ένα πολύ δυνατό team.Ομως επειδή είναι γειτονιά όλοι,οι επαφές θα κρατηθούν "θερμές".
@ Ευαγγελία
Είναι στο χέρι μας να το κάνουμε,τουλάχιστον όσον αφορά στις κοινωνικές και φιλικές συναλλαγές μας.Απλά επιεδή είσαι εκπαιδευτικός,από όσο θυμάμαι,να σου επισημάνω και το πόσο μεγάλο μερίδιο από τα "μπράβο" ανήκει και στο προσωπικό του Νηπιαγωγείου που μας αγκάλιασε και δέχτηκε τη συνοδό.
Γεια σου ,gasbird! Πολύ σωστοί οι συμμαθητές του Τεό. Εύγε! Επειδή δεν κατάλαβα καλα , ο Τεό θα πάει σε ειδικό σχολείο ή θα επαναλάβει το νηπιαγωγείο; Επίσης , θέλω να σου πω ότι και στο σχολείο έχουμε 2παιδιά που κινούνται στο φάσμα του αυτισμού και τα πράγματα δεν είναι πάντα εύκολα, αλλά έχουν παρουσιάσει βελτίωση! Επίσης , έχετε ρωτήσει για τη δυνατότητα παράλληλης στήριξης στο "γενικό" σχολείο; Κλείνοντας , να πω ότι τα ΚΔΑΥ της Αττικής υπολειτουργούν επειδή το προσωπικό είναι λίγο και οι ανάγκες πάρα πολλές. Το ΥΠΕΠΘ θα έπρεπε να έχει διπλασιάσει - τριπλασιάσει το προσωπικό. Ένα μαθητή μου τον έχω στείλει για διάγνωση μαθησιακών δυσκολιών από το Φεβρουάριο του 2007(!!!) και ακόμα δεν έχω δει τίποτα!
@Δάσκαλος
Φίλε μου,ο Τεό κατόπιν,δικής μας επιμονής προςτα ΚΔΑΥ και αφού τους βγάλαμε από τη δύσκολη θέση λέγοντάς τους οτι αν δεν μας εγκρίνει το ΥΠΕΠΘ παράλληλη στήριξη θα τη πληρώσουμε από τη τσέπη μας(όπως άλλωστε και φέτος),δέχτηκαν να γράψουν γιά επαναφοίτηση στο κανονικό Νηπιαγωγείο και βλέπουμε γιά το δημοτικό(αν τους πουμε οτι θα τη πληρωνουμε εμεις τη συνοδο,γράφουν ότι γουστάρεις στην έκθεση!!!).Οσο γιά το ΚΔΑΥ Πειραιά(εκεί αν δε κάνω λάθος είσαι διορισμένος)αν μη τι άλλο ξέρουμε εκ των έσω,ότι η υπεύθυνη είναι πολύ καλή και πάρα πολύ ευαισθητοποιημένη,αλλά δεν έχει προσωπικό!!!
Είναι γεγονός ότι ο Τεό (κι εγώ κατ' επέκταση, ως συνοδός του) στάθηκε τυχερός, "έπεσε" σε δασκάλους και συμμαθητές που τον δέχτηκαν,τον αγάπησαν και τον βοήθησαν πολύ με τη στάση τους.
΄Οσο για τον ίδιο, δεν με έχει ορίσει εκπρόσωπο Τύπου, αλλά με αρκετή σιγουριά μπορώ εκ μέρους του να πω ότι χαίρεται το (μετά από πολύ κόπο και συμβιβασμούς με τον υπερβολικά τυπικό για τα γούστα του κόσμο)επίτευγμά του. Βλέπε: 1. Το παράδειγμα με το ποδόσφαιρο στο διάλειμμα...τον Νοέμβρη ήταν ο "μπαλοκλέφτης" που με φώναζαν να τον μαζέψω (κι εγώ ωσεί κωφή ουκ ήκουον) και μετά από μήνες ΔΙΚΗΣ ΤΟΥ επιμονής έγινε ο συμπαίκτης ("για τις βοηθητικές πάσες ας είναι βρε παιδί μου!") που οι ποδοσφαιρικοί αστέρες (από άλλο -σημειωτέον- τμήμα) τον χαιρετάνε στο διάδρομο με αγωνιστικές χειραψίες και κόλλα πέντε.
2. Το βλέμμα και το χαμόγελο του Τεό που μόλις έχει ολοκληρώσει ένα "σόλο κονσέρτο για πιάνο" στο γραφείο των νηπιαγωγών με έκθαμβο ακροατήριο ("Καλέ, ωραίο είναι αυτό!" "Θα παίξει κι αύριο; Εμείς δεν προλάβαμε ν' ακούσουμε!")τους συμμαθητές του.
Συγνώμη για την πολυλογία, αλλά αν δεν παινέψεις το παιδί σου, θα σε πλακώσει (όχι πέφτοντας όπως λέει η παροιμία, μάλλον στο ξύλο...)
Για τα ΚΔΑΥ δεν θα κάνω σχόλιο,ξέρω ότι καλώς ή κακώς έχουν τον κύριο λόγο στην εκπαιδευτική πορεία των παιδιών, αλλά δεν θελω τώρα (ή δεν έχω το κουράγιο) να αναλύσω πως και γιατί κι αν θα 'πρεπε. Απλά επισημαίνω ότι το πόσο καλά θα προσαρμοστεί ο Τεό (και κάθε Τεό) αργότερα σε οποιο πλαίσιο βρεθεί (σχολείο,εργαστήριο,εργασία), το πόσο αποδεκτός θα γίνει από τον εκάστοτε περίγυρό του, και κυρίως το πόσο ικανοποιημένος θα είναι ο ίδιος από τη ζωή του δεν θα το γράψει καμία αξιολόγηση ή γνωμοδότηση παρά η ίδια η καθημερινότητα...
@Συνοδός Τεό
Από"ανεπαρκής" αναβαθμίζεσαι πάραυτα σε "εκπρόσωπο τύπου" του Τεό...(η αναβάθμιση δε σημαίνει αυτόματα και άυξηση,γιά να εξηγούμαστε...χαχαχαχα).
Παρων. Χαιρετιζω το ποστ σου και καλημερα! ☺
ave jordan!!!!καλή σου μέρα κι εσένα.
Καλησπέρα.
Πολύ νευρίασα με τη βλαμένη οπτική των αξιολογητών. Κουράγιο και υπομονή!
Δημοσίευση σχολίου