Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2009

Ένα γράμμα ...



Αγαπητή μου δασκάλα ,

Ονομάζομαι Θοδωρής , επτά χρονών και φέτος θα είμαι στην τάξη σας, της Α΄δημοτικού. Άργησα λίγο είναι η αλήθεια αλλά χρειαζόμουν περισσότερο χρόνο προετοιμασίας από τα συνομήλικα μου παιδιά. Βλέπετε έχω αυτισμό κι όσο κι αν αυτό ακούγεται περίεργο , σοβαρό ή ακόμα και τρομακτικό , τελικά δεν είναι. Απλά είμαι ένα διαφορετικό παιδί που αντιλαμβάνομαι και κατανοώ με άλλο τρόπο πολλά απ’ αυτά που οι υπόλοιποι θεωρούν ευνόητα και δεδομένα.
Με βοηθάει πολύ όταν μου μιλάνε αργά , με απλά λόγια και μου δίνουν σαφείς εντολές . Έτσι μπορώ να καταλάβω τι θέλουν από μένα και ν’ανταποκριθώ πιο εύκολα. Η αναφορά του ονόματός μου είναι σημαντική στις ομαδικές εντολές. Θέλω χρόνο για ν’απαντήσω και πολλές φορές δεν κοιτάω το συνομιλητή μου. Δεν είναι από ντροπή ή αγένεια , είναι που δυσκολεύομαι να κοιτάω και να μιλάω ταυτόχρονα. Με αποσυντονίζει αρκετά ο θόρυβος. Παλιότερα έκλαιγα , έκλεινα τ' αυτιά μου και ήθελα να κρυφτώ. Τώρα αρκεί να μου πιάσουν το χέρι και να με διαβεβαιώσουν ότι όλα είναι καλά .
Αγαπώ πολύ τα γράμματα , τους αριθμούς και τη μουσική . Παίζω πιάνο και χρησιμοποιώ υπολογιστή. Αυτό που με δυσκολεύει ακόμα είναι η γραφή με μολύβι και η ζωγραφική με διάφορα υλικά. Παρόλα αυτά προσπαθώ να βελτιωθώ . Μπορώ να διαβάσω λέξεις και προτάσεις αλλά συμβαίνει συχνά να μην καταλαβαίνω το νόημα αυτών που διαβάζω. Τα παραμύθια και οι ιστορίες με αγχώνουν πολύ. Πολλά πρόσωπα , πολλές ενέργειες , πολλές πληροφορίες που δε μπορώ να αναλύσω και τελικά ... χάνομαι . Η εικόνα με βοηθά καλύτερα να καταλάβω το θέμα και την κεντρική ιδέα των όσων λέγονται στην τάξη.
Επίσης λατρεύω τις περιστροφές αντικειμένων!!! Είναι κάτι που με ηρεμεί και με χαλαρώνει . Έχω μάθει όμως να το κάνω σε εξαιρετικά στρεσογόνες καταστάσεις . Αν με δείτε να περιστρέφω την κυκλική μου γόμα , σημαίνει ότι έχω φτάσει στα όρια μου και πρέπει να κάνω ένα μικρό break.
Μου αρέσει και η συναναστροφή με άλλα παιδιά, αλλά δε ξέρω πως να πλησιάσω και να τους μιλήσω , συνήθως είμαι πολύ άγαρμπος και παρεξηγούμαι . Αυτό είναι και η βασικότερη δυσκολία του αυτισμού : η επικοινωνία και η κατανόηση των κοινωνικών κανόνων και ρόλων . Εδώ θα χρειαστώ την πιο μεγάλη βοήθεια τόσο από σας όσο και από τους συμμαθητές μου.
Δε θα σας κουράσω περισσότερο . Θα ήθελα μόνο να ξέρετε ότι οι όποιες « περίεργες » συμπεριφορές που μπορεί να δείτε , δεν έχουν σκοπό να τραβήξουν την προσοχή ή να σας φέρουν σε δύσκολη θέση ή ακόμα και να σας προσβάλλουν. Θα οφείλονται σε άγχος ή υπερβολική πίεση της στιγμής και με του κατάλληλους χειρισμούς θα εκτονωθούν άμεσα.
Ξεκινάω μια γιγάντια προσπάθεια για την κοινωνική μου ένταξη και αποδοχή. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για την καλή σας διάθεση και την πολύτιμη βοήθεια που μπορείτε να δώσετε.

Καλή σχολική χρονιά


Θοδωρής



Το παραπάνω γράμμα γράφτηκε με σκοπό να βοηθήσει τη δασκάλα ( που δε ξέρουμε τι ξέρει επί του θέματος και δε θέλουμε να τη φορτώσουμε με θεωρίες και γενικότητες ) να καταλάβει τις ιδιαιτερότητες και τις δυσκολίες του Θοδωρή και μόνο. Προσπαθήσαμε να δώσουμε σύντομα και περιεκτικά τα σημαντικότερα σημεία της " αυτιστικής " εικόνας του ελπίζοντας να μην παρεξηγηθούμε. Το ίδιο απόγευμα μας τηλεφώνησε για να μας ευχαριστήσει για το τόσο κατατοπιστικό γράμμα που της έλυσε απορίες και της έδειξε νέους τρόπους προσέγγισης .

Το επόμενο βήμα είναι να μιλήσει στην τάξη για τη συνοδό του μικρού και το ρόλο της εκεί. Της το πετάξαμε διακριτικά και συμφώνησε.

Σιγά - σιγά και με το μαλακό .

7 σχόλια:

mamma είπε...

Τόση αγάπη, στοργή και φροντίδα σε ένα γράμμα. Ευχαριστώ που το μοιραστήκατε.

Ανώνυμος είπε...

Απλως... υπεροχο! Δεν εχω λογια... Καλη σχολικη χρονια ευχομαι απο καρδιας!

athanasia είπε...

Εξαιρετικό! Καλή σχολική χρονιά. :)

Ανώνυμος είπε...

Εξαιρετικό το γράμμα, εξαιρετικός ο τρόπος προσέγγισης της δασκάλας γράφοντας σε πρώτο πρόσωπο!

Καλή συνέχεια και καλή σχολική χρονιά!
Λ.

Ιωάννα είπε...

Όλη η ουσία σε λίγες γραμμές. Θα το σώσω κάπου ξεχωριστά, ώστε σε περίπτωση που μου χρειαστεί κάτι ανάλογο του χρόνου, να το χρησιμοποιήσω ως μπούσουλα. Μου το επιτρέπεις;

Υ.Γ. Και φέτος, στο νήπιο η δασκάλα του, του δίνει ιδιαίτερη προσοχή.

ΝΑΪΑΔΑ είπε...

ειναι απο τα πιο ομορφα,αληθινα και συναμα συγκινητικα γραμματα που εχω διαβασει!

υπεροχη η ιδεα να δωθει ενα τετοιο γραμμα στη δασκαλα του θοδωρη.
ακομα πιο υπεροχο να ειναι γραμμενο σε πρωτο προσωπο...ισως κι ο Θοδωρης καπως ετσι να τα ελεγε!

ολα να πανε καλα ευχομαι ολοψυχα!!!
και πιστευω πως θα πανε!

σας φιλω ολους!!!

The Gasbird Familly είπε...

Δεν έχουμε κανένα κόπυ-ράιτ οπότε αν νομίζετε ότι θα βοηθήσει ,αντιγράψτε άφοβα!
Κι εμείς αντευχόμαστε καλή προσαρμογή για όλα τα παιδιά !