Δευτέρα 13 Απριλίου 2009

Les Miserables II

Δε θα συνεχίσω με παρουσίαση των ομιλιών της διημερίδας . Νομίζω πως όσοι ήσασταν και όσοι δεν ήσασταν , το πιάσατε το νόημα . Βγήκαν οι άνθρωποι να πολιτικολογήσουν , να εξαγγείλουν πράγματα και θαύματα (σε ποιο χρόνο , σε ποιο τόπο , σε ποια ζωή , δε γνωρίζω και δεν ελπίζω ) να ζητήσουν και τη συνδρομή " για τα καημένα τα παιδάκια "από το 4ο ΚΠΣ(αλίμονο! Να μην απλώσουμε και σ' αυτό το χεράκι μας! ).
Εκεί που θέλω να σταθώ και γιατί ήταν η πιο ουσιώδης ομιλία αλλά και γιατί ήρθαν τα γεγονότα των επόμενων ημερών να την επιβεβαιώσουν , είναι στη σύντομη αναφορά της μητέρας παιδιού με αυτισμό που είναι ταυτόχρονα και καθηγήτρια της γενικής εκπαίδευσης .
Αρχικά τόνισε ότι " .... η παράλληλη στήριξη είναι ο μόνος δρόμος επιτυχημένης ένταξης των παιδιών μας. Τα τμήματα ένταξης δεν τα αναιρούμε αλλά προτείνουμε την μετατροπή τους σε ειδικά τμήματα για τον αυτισμό με προσωπικό εξειδικευμένο και τεχνολογική υποστήριξη κατάλληλη για τις ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες των παιδιών αυτών και πάντα μέσα στο γενικό σχολείο!Τα παιδιά μας χρειάζονται σχολεία με αυλές και τυπικά παιδιά ώστε να μάθουν να λειτουργούν ομαδικά , να επικοινωνούν , να εκφράζονται. Το βασικό ερώτημα που τίθεται και κανένας δεν τολμά να το αναφέρει είναι κατά πόσο η γενική εκπαίδευση μπορεί να δεχτεί την ειδική εκπαίδευση στο χώρο της ; Πόσο έτοιμοι είναι δάσκαλοι και καθηγητές να συνεργαστούν με τους συναδέλφους της ειδικής αγωγής ; Πόσο έτοιμα είναι τα παιδιά να δεχθούν στην τάξη τους ή στα παιχνίδια τους τα " διαφορετικά "παιδιά ;Η απάντηση είναι ε λ ά χ ι σ τ α !
Το γενικό σχολείο έχει τα δικά του προβλήματα .Από ελλείψεις εκπαιδευτικών , κτιριακής και υλικοτεχνικής υποδομής μέχρι οργάνωση λειτουργίας , εφαρμογές και τήρηση κανόνων και ορίων , συνεργασία με συλλόγους γονέων και κηδεμόνων . Όταν τα παιδιά μαθαίνουν σε μία '' ελευθερία '' χωρίς μέτρο και κυρώσεις ,αρχίζει να χάνεται ο έλεγχος. Βρίζονται μεταξύ τους , " άστα να τα βρούνε μόνα τους " , πλακώνονται στο ξύλο , " άστα παιδιά είναι ,παίζουν "!Μετά θα βγει και ο σουγιάς ,θα γίνει η συμμορία μήπως θα έρθει και το όπλο ; (το είπε και την επόμενη μέρα έγινε!!!)
Για να υπάρχει ειδική αγωγή πρέπει πρωτίστως να υπάρχει γενική αγωγή!Και διάθεση για συνύπαρξη και συνεργασία. Όταν όλες οι εγκύκλιοι για τα θέματα ΕΑ στα γενικά σχολεία έρχονται με το ρήμα δύναμαι μπροστά (ο δάσκαλός δύναται να βοηθήσει... οι καθηγητές δύνανται να οργανώσουν ... το συμβούλιο διδασκόντων δύναται να χορηγήσει....)επιφυόμαστε στην καλή καρδιά του καθένα ή στην καλή διάθεσή του τη δεδομένη στιγμή. Κανένας δεν υποχρεούται να κάνει το οτιδήποτε. Έχουν φροντίσει γι' αυτό οι συντεχνίες και τα συνδικαλιστικά μικρομάγαζα !Ένταξη στηριγμένη στο φιλότιμο ενός , πέντε , δέκα , εκατό εκπαιδευτικών , δε γίνεται.
Ας δώσει λύσεις και απαντήσεις το υπουργείο σ' αυτά τα θέματα και μετά βάζουμε τα λογισμικά ,φέρνουμε τους υπολογιστές , κάνουμε hi-tec τα σχολεία μας . "

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Σαφής και καίριος αγαπητέ.

Πρόσθεσε οτι αυτό είναι το σύστημα που ΑΝΕΧΘΗΚΑΜΕ (οχι στην εντατικοποίηση κτλ) και ΚΑΛΛΙΕΡΓΗΣΑΜΕ και είσαι μέσα.

Και τώρα με την "Οικονομική Κρίση" (???????????) θα μαυρίσει το μάτι μας.

χρηστος ρ.

Ανώνυμος είπε...

miΗ γνωστή ''ξύλινη γλώσσα'' της εξ-ουσίας, (χωρίς ουσία), που να ήμασταν και σε προεκλογική περίοδο!

Οι προβληματισμοί σας είναι και δικοί μου: Είναι τόσο δύσκολο στα προγράμματα σπουδών των Ακαδημιών και των καθηγητικών σχολών να συμπεριληφθούν υποχρεωτικά μαθήματα και εργαστήρια Ειδικής Αγωγής; Είναι τόσο δύσκολο να γίνεται ενιαυσίως ένα σεμινάριο για τους εν ενεργεία εκπαιδευτικούς προς ενημέρωσή τους για θέματα Ειδικής Αγωγής και τις σχετικές εξελίξεις; Το γράφω αυτό γιατί πρόσφατα άκουσα από νεαρή εκπαιδευτικό Ε.Α. ότι η δ/ντρια του Ειδικού Σχολείου όπου εργάζεται, έχει ιδιαίτερο μένος εναντίον των γονέων των αυτιστικών μαθητών γιατί πιστεύει ότι αυτοί ευθύνονται για την κατάσταση των παιδιών τους (μητέρες ''ψυγεία'' κλπ). Πόσα χρόνια πριν έχει καταρριφθεί αυτή η άποψη; Ποιός ενημέρωσε την εν λόγω δ/ντρια;

Να έχετε ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!

Υ.Γ. Μετά το Πάσχα θα σας στείλω mail

Ιωάννα

Ανώνυμος είπε...

Η Ιωάννα με κάλυψε απολύτως. Αυτό που διαπιστώνω χρόνια τώρα που το παιδί μου φοιτά σε γενικό σχολείο είναι η παντελής άγνοια των εκπαιδευτικών. (Μόνο ο γυμναστής είχε πάρει το ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ μάθημα στη σχολή του για εκπαίδευση παιδιών με ειδικές ανάγκες). Έτσι κάθε χρόνο και σε κάθε δάσκαλο του παιδιού (δασκάλα, γυμναστή, ξένη γλώσσα, τεχνικά κλπ) πηγαίνω πληροφορίες για ΔΑΔ και εκπαιδευτικές μεθόδους και αισθάνομαι τυχερή που τουλάχιστον αποδέχονται να τις διαβάσουν και δείχνουν ενδιαφέρον.
Χριστίνα

ΝΑΪΑΔΑ είπε...

στη νοσηλευτικη μας μαθαινουν χειρισμους παιδιων με ειδικες αναγκες...
ακομα και για αυτιστικα παιδια...
υπαρχουν σεμιναρια,οικιοθελως φυσικα για να τα παρακολουθησεις αλλα παντα με ενα κινιτρο ειτε βαθμολογικο ειτε αλλου ειδους ωστε να μαθεις καποια βασικα πραγματα...

και φανταζομαι οτι στον δικο μας τομεα εκτος και αν εργαστεις σε ειδικο σχολειο θα "τυχει" ισως καποτε να νοσηλεψεις ενα τετοιο παιδι μια στις τοσες...
απορω πως ειναι δυνατον να μην υπαρχει κατι αναλογο στην εκπαιδευση δασκαλων και καθηγητων που σιγουρα θα συναναστραφουν τετοια παιδια στην πορεια τους συμφωνα παντα με το γεγονος οτι υπαρχουν πολλα αυτιστικα παιδια σε κανονικα σχολεια...

φυσικα ομως στην Ελλαδα ζουμε και δεν ειναι να απορεις για τα αυτονοητα...

σας φιλω πολυ!!!

maria-maria είπε...

το γνωριζω απο πρωτο χερι και σου λεω οτι , υπαρχει κουκουλωμα των παντων. Δεν προκειται να βρει το δικιο του ο γονεας οσο οι δημοσιοι- εκπαιδευτικοι-υπαλληλοι Δυνανται οπως πολυ ωραια λες.
Κι επειδη πολλα δεν μπορω να τα γραψω στο μπλογκ δημοσια,(αποκωδικοποιηση της ομελετας) πολυ ευχαριστων να πω πραγματα και να εκθεσω καταστασεις σε καποιο ομαδικο μαιλ.

....φτανει να γνωριζω τα μαιλ σας..

The Gasbird Familly είπε...

Στην Ολλανδία,την ένταξη αναλαμβάνει ο κανονικός δάσκαλος της τάξης (με πλήρη στήριξη ειδικών από πίσω).Κάθε μήνα,ορίζει έναν συμμαθητή που λειτουργεί σαν ΠΣ και θεωρεί ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΠΟΤΥΧΙΑ αν δεν πετύχει η ένταξη.Επίσης αυτό παίζει ρόλο στη ετήσια αξιολόγησή του.Αυτά ,εκεί.Εδώ ,άλλα.
Μαρία ,αποκωδικοποίησε τη ρημαδομελέτα επιτέλους!Έστω και σε προσωπικό επίπεδο.Περιμένω mail.

Maria είπε...

την επομενη εβδομαδα το μαιλ, ειναι πολλα αυτα που πρεπει να γραψω , δεν μπαινουν σε μερικες γραμμες.