Η διημερίδα διοργανώθηκε από την 2η περιφέρεια ΕΑΕ και το " Χατζηπατέρειο " ΚΑΣΠ (Κέντρο Αποκατάστασης Σπαστικών Παιδιών - κοινωφελές ίδρυμα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα ). Ακροατήριο περίπου 250-300 άτομα την πρώτη μέρα (απ' αυτά το ένα τρίτο ήταν οι κωφοί που κατέβηκαν σύσσωμοι - γονείς κι εκπαιδευτικοί - ) και 170 - 200 τη δεύτερη.
* ".....ο νέος νόμος ΕΑΕ είναι ένας νόμος - πλαίσιο , η βάση που θα μπορέσουμε να χτίσουμε ...να υλοποιήσουμε...ν'αναπτύξουμε....να εξελίξουμε...να...να....Στόχος αυτής της διημερίδας είναι να αναδυθούν τα προβλήματα που υπάρχουν σήμερα στην Ειδική αγωγή , να τεθούν νέες προτεραιότητες , να δρομολογηθεί η εφαρμογή νέων μεθόδων και εργαλείων , να....να....ώστε να φύγουμε από εδώ λίγο πιο ενημερωμένοι , λίγο πιο ευαισθητοποιημένοι (απευθύνεται σ' εκπαιδευτικούς ΕΑΕ και σε γονείς παιδιών με αναπηρίες , ΑΝ ΑΥΤΟΙ ΔΕΝ ΕIΝΑΙ ΤOΤΕ ΠΟΙΟΙ ΕIΝΑΙ;) ώστε να γίνουμε πολλαπλασιαστές και πυλώνες της ΕΑΕ μέσα στη σχολική κοινότητα . "
* "....Εκπαιδευτικά λογισμικά ΕΑ : Επιτέλους ! Ξοδέψαμε περί τις 110.000 ευρόπουλα και πήραμε 45 λογισμικά ΕΑ μετά από πολλές αξιολογήσεις και απορρίψεις. Δεν είναι τα καλύτερα (!) αλλά τόσα είχαμε να διαθέσουμε . Τα περισσότερα για τυφλά και κωφά , λιγότερα για νοητική , 2-3 για αυτισμό ."
* ".....ο νέος νόμος ΕΑΕ είναι ένας νόμος - πλαίσιο , η βάση που θα μπορέσουμε να χτίσουμε ...να υλοποιήσουμε...ν'αναπτύξουμε....να εξελίξουμε...να...να....Στόχος αυτής της διημερίδας είναι να αναδυθούν τα προβλήματα που υπάρχουν σήμερα στην Ειδική αγωγή , να τεθούν νέες προτεραιότητες , να δρομολογηθεί η εφαρμογή νέων μεθόδων και εργαλείων , να....να....ώστε να φύγουμε από εδώ λίγο πιο ενημερωμένοι , λίγο πιο ευαισθητοποιημένοι (απευθύνεται σ' εκπαιδευτικούς ΕΑΕ και σε γονείς παιδιών με αναπηρίες , ΑΝ ΑΥΤΟΙ ΔΕΝ ΕIΝΑΙ ΤOΤΕ ΠΟΙΟΙ ΕIΝΑΙ;) ώστε να γίνουμε πολλαπλασιαστές και πυλώνες της ΕΑΕ μέσα στη σχολική κοινότητα . "
* "....Εκπαιδευτικά λογισμικά ΕΑ : Επιτέλους ! Ξοδέψαμε περί τις 110.000 ευρόπουλα και πήραμε 45 λογισμικά ΕΑ μετά από πολλές αξιολογήσεις και απορρίψεις. Δεν είναι τα καλύτερα (!) αλλά τόσα είχαμε να διαθέσουμε . Τα περισσότερα για τυφλά και κωφά , λιγότερα για νοητική , 2-3 για αυτισμό ."
* "......Ενίσχυση των μαθητών με ειδικές εκπ/κές ανάγκες αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες ". Ο τύπος ασχολείται με προγράμματα για αυτισμό κι έκανε ένα σημαντικό διαχωρισμό . Οι κινητικές και αισθητηριακές αναπηρίες έχουν πολύ συγκεκριμένους τρόπους χειρισμών κι εκπαίδευσης. Επίσης έχουν πολύ μικρή πληθυσμιακή αναλογία ( πχ. ~ 600 κωφοί καταγεγραμμένοι στην Ελλάδα ) . Αντίθετα τα παιδιά με αυτισμό αποτελούν ένα απροσδιόριστα μεγάλο ποσοστό που συνεχώς αυξάνεται και χρειάζονται εξατομικευμένο πρόγραμμα προσαρμοσμένο στις ιδιαίτερες ανάγκες του καθενός! Δεν υπάρχει εδώ το " ένα για όλους και όλοι για ένα ".
Κάπου εδώ εμφανίστηκαν οι διεθυντάδες της δευτεροβάθμιας , άρχισαν οι ερωτήσεις " Τι γίνεται στη ΔΕ ;Γιατί υπάρχει αυτό το κενό μετά την ΠΕ;Τι θα γίνουν τα παιδιά μας μετά το δημοτικό ; " . Την έκαναν με ελαφρά. Τη δεύτερη μέρα δεν πάτησαν καθόλου . Έγινε εκτεταμένη αναφορά σε εξελιγμένες μορφές υπολογιστών , βοηθημάτων χρηστών , συστημάτων έκφρασης κι επικοινωνίας για παιδιά με σωματικές αναπηρίες .
Μίλησαν και τα ΚΕΔΔΥ που άλλαξαν μόνο κατ' όνομα , στην ουσία είναι και θα είναι για πολύ καιρό ακόμα τα γνωστά πολυαγαπημένα μας ΚΔΑΥ. " .....Προσπαθούμε...βοηθούμε ...εγκρίνουμε...συστήνουμε .....προτείνουμε... στελέχωση δεν έχουμε ....χώρο δεν έχουμε ...χρόνο δεν έχουμε...." τα γνωστά.
Η συνέχεια στο επόμενο επεισόδιο.
2 σχόλια:
Το μόνο που νιώθω κάθε φορά που πρέπει να "αντιμετωπίσω" τους δημόσιους φορείς είναι άγχος και απόγνωση...
Να σου πω...αυτά σε δεύτερο χρόνο.Προέχει η απέχθεια και η οργή!Πιάνω συστηματικά τον εαυτό μου να σφίγγει τα χέρια μην τυχόν και φύγει καμιά ξανάστροφη !
Δημοσίευση σχολίου