Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2009

Τα παιδία παίζει & μαθαίνει


Το θέμα της γραφής στον πίνακα το είχαμε σχολιάσει και σε παλαιότερο ποστ.Είναι κάτι που αρέσει πολύ στον Τεό,δυνάμωσε τη λαβή του κι έκανε πιο εύκολη τη μετάβαση στο τετράδιο.Μετά δε από τα γράμματα και τις λέξεις ήρθαν και τα μαθηματικά όπου ο νέος αποδείχτηκε κανονικό κομπιουτεράκι!Πάντα είχε μία έφεση στους αριθμούς αλλά δεν το ενισχύαμε γιατί δεν ήταν της ηλικίας του.Τώρα όμως που ξεκινάμε προετοιμασία για Α' δημοτικού, η πρόσθεση είναι το νέο φετίχ!!!

Αρχίσαμε δειλά- δειλά πρόσθεση μέχρι το δέκα.Το έπιασε σχεδόν αμέσως.Προχωρήσαμε στο είκοσι και το γενίκευσε αμέσως μέχρι το εκατό!Ανά πενήντα κι εκατό φθάνει στο χίλια.Δεν έχει όμως την έννοια της ποσότητας.Όταν του βάλαμε έξι φασόλια να προσθέσει άλλα τέσσερα δεν το κατάλαβε ότι κάνει δέκα.Μόλις γράψαμε 6+4 =...αμέσως βρήκε το άθροισμα κι έκανε την αναγωγή στις άλλες δεκάδες:16+4=20 , 26+4=30 36+4=40 ..κλπ.Λειτουργεί δηλαδή με μια καθαρά αριθμητική λογική.Σε πρώτη φάση το βλέπω για καλό.Ίσως ο άβακας βοηθήσει την έννοια της ποσότητας αλλά φοβάμαι ότι λόγω μπιλακίων θα χάσουμε ..τη μπάλα!!!

Προς το παρόν έχουμε το Θανάση που κάνει ιδιαίτερα απογευματινά μαθήματα στον Τεό ,μέχρι να τον πιάσει ο καλλιτεχνικός οίστρος και να ζωγραφίζει τα δικά του ενώ ο μικρός ωρύεται"θέλω να γράψω στον πίνακά μουυυυυυυυ"!

9 σχόλια:

Σοφία είπε...

Χρήσιμη ικανότητα τα μαθηματικά. Είναι πολύ ενθαρρυντικό ότι τα πιάνει τόσο εύκολα. Με το καλό να αρχίσετε και αφαιρέσεις :-)

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα σε όλη την οικογένεια.
Αφού ξεκινάτε προετοιμασία για Α΄δημοτικού νομίζω πως ο Τεό τα πηγαίνει άριστα. Πάντα τέτοια.

Χριστίνα

Μαριλένα είπε...

Τυχερούληδες, έχω φάει τη μισή μου ζωή σε ανάγνωση-γραφή-μαθηματικά-καβαντομηχανική για το Ρίκο. Ελάτε να μας κάνετε κανένα ιδιαίτερο!

mamma είπε...

Καλημέρα σας!
Καλή πρόοδο λοιπόν :)))

The Gasbird Familly είπε...

Αγαπητές κόρες,
δεν παραπονιέμαι,καλό είναι που ο μικρός έχει αυτές τις ικανότητες.Εκεί φαίνεται βέβαια η λεγόμενη "ψαλίδα του αυτισμού".Πολύ δυνατός σε μερικά και ταυτόχρονα πολύ αδύνατος σε άλλα ,αναλογικά της ηλικίας του .Και ουσιαστικά μιλάμε για μία οπτική και ακουστική μνήμη που τον βοηθά να "κοπιάρει " και μία υπολογιστική δυνότητα τύπου "κομπιουτεράκι"(κάνω απίστευτες πράξεις χωρίς νόημα)Δηλαδή, στείρες γνώσεις.

Ανώνυμος είπε...

Δε συμφωνώ απολύτως. Κάθε ικάνοτητα που έχει κάποιος είναι χρήσιμη. Μπορεί να υπάρχουν ελλείψεις σε άλλα ζητήματα αλλά θα καλυφθούν ως ένα βαθμό κάποια στιγμή. Μπορεί να χρειαστεί ο Τεό περισσότερο χρόνο να καταλάβει τους ανθρώπους από ότι χρειάζονται άλλοι "χωρίς πρόβλημα". Αλλά... να είστε προετοιμασμένοι ότι μπορεί να σας εκπλήξει ευχάριστα. Μιλάω εκ πείρας.
Χριστίνα

ο δυσλεξικός δάσκαλος είπε...

Εμ , αν δεν παίξουν πώς θα μάθουν;;; Από τα σχολικά βιβλία και τα αναλυτικά προγράμματα;;; Σωθήκαμε... :)
Πάντως , η εννοια της ποσότητας πρέπει και μπορεί να δουλευτεί με μπόλικο εποπτικό υλικό. Καλή συνέχεια σας εύχομαι!

The Gasbird Familly είπε...

*Χριστίνα
Ήδη μας έχει εκπλήξει με τις δυνατότητες που παρουσιάζει!Κι αν σκεφτείς ότι ξεκινήσαμε από το μηδέν...είναι τεράστια η πρόοδος!Δεν το βάζουμε κάτω(ούτε κι ο Τεό!)
*Δάσκαλε
περιμένουμε προτάσεις για υλικό.Ο άβακας δεν παίζει..τρελή διάσπαση με τα ...μπαλάκιαααααααα!!!

ο δυσλεξικός δάσκαλος είπε...

Δεν είχα κάτι συγκεκριμένο κατα νου! Απλά,καθημερινά και χειροπιαστά αντικείμενα σκεφτόμουν που υπάρχουν γύρω μας...
Α! Υπάρχει και μια σχετικη ιστοσελίδα με εκπ/κό υλικό για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας , αν και δεν ξέρω αν είναι κατάλληλη για τον Τεό. Δε χάνετε τιποτα να δοκιμάσετε!

www.poissonrouge.com